Avmaskning av häst på Vethem

Inälvsparasiter (maskar) är ett av de vanligaste hälsoproblemen hos våra hästar.

Din häst kan vara infekterad med mask utan att visa några tydliga tecken på sjukdom. Men vanliga symptom kan vara avmagring, diarré samt nedsatt allmäntillstånd.

Vethem är en digital veterinärtjänst med över 20 legitimerade veterinärer.

För att undvika att hästen blir sjuk är det viktigt med betesplanering, beteshygien samt att genomföra kontinuerliga träckprov. Vethem samarbetar med Vidilab när det kommer till träckprov.

Så kan vi hjälpa dig med avmaskning

1. Hästägaren beställer ett träckprov från Vidilab (10 % rabatt med koden "Vethem")
  2. Hästägaren får provsvar från Vidilab
  3. Hästägaren bokar ett samtal med Vethem och bifogar provsvaret från Vidilab så skriver våra veterinärer ut recept på avmaskningsmedel till hästen

Våra veterinärer hjälper till med behandling, rådgivning och recept. Ladda ner Vethem och lägg till ditt djur gratis redan idag!

Här kan du läsa mer om avmaskning av hund samt spolmask hos katt.

Med Vethem kan du enkelt träffa veterinärer via video, på en tid och plats som passar dig. På bara några klick kan du få en första hjälp och rådgivning. Om det skulle behövas så hjälper vi dig med en remiss och ser till att du får en god, trygg och effektiv vård för ditt husdjur även efter samtalet. Helt gratis för nya användare. För husdjur och häst. Öppet 08-24 alla dagar

Vethem - veterinär i mobilen

✔ Gratis samtal med Agria Djurförsäkring
✔ Första samtalet alltid gratis